2 Nisan 2008 Çarşamba

Recep İvedik Denen Skeç Bozması Film Üstüne

Efendim bildiğiniz üzere şu an vizyonda olan "Recep İvedik" filmi gişe rekorları kırıyor.
Ki 2.haftasında 2 milyona yakın bir izleyici bu filmi seyretmiş.
Açıkçası bu kadar kişinin izleyeceğini sanmıyordum ama yanılmışım yine.

Bir şovdan kotarılmış bir skeç çok tutunca sırf gişe umudu ve rating için sinemaya aktarılınca demek ki böyle oluyormuş.
Açıkçası ben bu Recep İvedik skecini bile beğenmez ve bunu izleyenleri "ahaaha, abi süper ötesi ya, ahuhauha" diye salya akıtıp gülerken hep şaşkınlıkla bakmıştım.
Levent Kırca ile büyüyüp Olacak O O Kadar ekolüne tanıklık ettiğimden midir bilemem ama bu skeçteki saçma sapan espriler(ki espri demek bile hata) beni hiç güldürmüyordu.
Zaten espri yoktu. Varolan bir kıro karakteri evire çevire “hiper kıro” yapmışlar ve bu adamın saçmalıkları, iğrençlikleri komedi diye ortaya çıkmış.

Ama burası Türkiye. Burada sinema sanat için değil para için, rating için ve popülerlik için yapılıyor.
Ki bu filmde bunun kanıtı. Filmde sanat adına, sinema öğesi adına zerre katkı yok.
Haa filmi izlemedim, fırsat bulursam izleyeceğim. Ama TV'lerde olsun, nette olsun gördüğüm uzun tanıtımlar ve izleyenlerin bir çoğunun yorumundan sonra bu kanaate vardım.
Hoş zaten bu filmden bir kanaate varmak için izlemek pekte gerekli değil.

İzleyenlerin yorumu, bir çok sinemacının yazısından anladığım kadarı ile bir çok bünyeyi bayan ya da sıkan küfürlü sahneler ve o kıro karakterin saçma sapan iğrenç hareketlerine gülüyormuş millet.
Zaten AKP'li bir bakan bu küfür olayına kafayı takmıştı hatırlarsanız. Haa onca şey varken kafayı buna takmasını doğru bulmuyorum ama az da olsa haklı.
Espri adına, sanat adına, sinema adına zerre kırıntı olmayan bu saçma yapım bu denli argo ile ve bir karakterin saçma sapan tavırları ile sürüyorsa

Hep diyorum Türk Sineması bizim bir yere gelemez. Ki bu son örnek tam bir kanıtı.
Böylesine saçma sapan bir filmi(inanın film demek bile içimden gelmiyor) 2 milyon kişi izliyorsa diyecek söz yok.

Akabinde hemen vizyona daha önce girmiş bir çok Türk Filmine
bakıyorum.


Ulak; 500 bin
120; 300 bin
Kabadayı; 2 milyon
Beyaz Melek; 2milyon


Türk Sineması adına büyük yol kateden bu filmleri bakın kaç kişi izlemiş.
Arada 1 milyonu geçen rakamlar var sevindirici ama gönül isterdi ki bu saçma İvedik filmine 2 haftada 2 milyon kişi gideceğine Ulak'a ya da 120'e 2 haftada 2 milyon kişi gitsin.

Şimdi bu kadar tuttu ise vardır izleyenlerin bir bildiği ya da beğenmedi isen izleme ya da eleştiri yapma diyenler olabilir. Veya ben izledim güldüm benim için yeterli diyenlerde olabilir.
Ama işte yeterli değil bu. Sinemaya zerre katkısı olmayan bir yapımı eleştirmek doğal olarak sinemaya gönül veren ve sinemanın gelişmesini isteyen herkesin hakkıdır kanımca.
Nihayetinde İvedik gibi filmler tutacağına yapacağımız bir “BilimKurgu” veya “KaraFilm” tarzında yapımlar bu kadar izlense yerli yapımcılarda cesaretlenip daha cesur işlere imza atabilirler.

Hiç yorum yok: